An eternity och lite till

Datum: 2007-12-13 Tid: 22:34:47

Tänk att ha levt 60 år och lite till med en och samma människa. Det är rätt ballt om man tänker efter. 60 år... Hmm, säg att du käkar två frukter om dagen under de 60 åren - då skulle få i dig si så där 43800 frukter. Säg att varje frukt väger, hmm typ 100g? Haha, det skulle ju bli 4,38 ton frukt! Eller värre - säg att du käkar en kaka om dagen --> varje kaka innehåller, ja vad kan det vara typ 105 kcal? Då skulle du få i dig 2299500 kcal! Haha, det är ju hur mycket som helst. Ett kilo fett är det samma som 7500 kcal, då skulle alltså alla kakor generera 306,6 kg fett! Det är nog tur att vi förbränner en del alltså. Men gudars, jag snöar in mig på konstiga beräkningar. Arbetsskada. Snart tre år på natur. Tja, det sätter sina spår.

Men anledningen till detta insnöande på 60 år då? Jo, idag firar min gamlamormor och gamlamorfar guldbröllopsdag - alltså 60 år vid varandras sida. I ur och skur. I vått och torrt. Det tycker jag är beundransvärt. Kommer jag någonsin att klara av att ha samma människa vid min sida i 60 hela år? Jag vet inte, men jag hoppas. För sötare och lyckligare människor än min gamlamormor och gamlamorfar är svårt att hitta. Och jag vill också gärna uppleva det. Någon gång. Förhoppningsvis.


Hoppas bara jag inte äter en kaka om dagen fram tills dess. Haha, då behöver jag ingen rollator utan kan rulla fram själv.



God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0