Segern blev vår...

Datum: 2008-04-27 Tid: 22:02:19
3 pinnar. 3 rykande färska poäng. 3 bollar i deras nät. 0 bollar i vårat. 3 - 0.

Seriepremiären är avslutad och avklarad. Vi rodde ihamn det hela. Såg lite darrigt ut, men det gick. Lyckoruset borde omtumla mig. Få mig att dansa på små lätta rosa moln och le av ren lycka. Så brukar det vara. Så brukade det va. Men jag kan inte. Jag vill så innerligt gärna, jag söker långt inom mig efter känslan. Men, Inget napp. Jag kan inte känna delen av den kollektiva glädjen. Den trycks undan av något. Min egen prestation. Mina egna prestationer. Måste vara Sveriges största ego som tänker på mig själv i en situation som denna, när man bara ska dansa le och vara glad. Jag vill inte vara ego, men uppenbarligen är jag det. Jag vill hitta glädjen, men jag kan inte det.

Jag vill flyga lätt som en fågel och näta bolljäveln i krysset. Men jag kan inte det.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0