¡Bienvenida Estefania!

Datum: 2008-02-29 Tid: 17:05:48
Familjen Norrman har blivit multikulturell! Nu mer växlar språket mellan våra fyra väggar mellan olika former av spansvengelska. Den ni! En enda härlig röra av många olika varianter av tre olika språk. Spanska. Svenska. Engelska. Jag tolkar från mamma till Estefania, från Estefania till pappa, mellan mig själv och Estefania till mamma och pappa och vice versa. Dagen har varit en enda stor språklektion och jag älskar det!

¡Bienvenida Estefania!


10 spännande dagar ligger framför oss där vi ska försöka visa Sverige från dess bästa sida. Började bra med skollunchen idag. Det bjöds på något så svenskt som...tacos. Haha, det är nästan lite patetiskt.

"Kom och upplev den svenska kulturen, vi bjuder på tacos..."




¡Hasta la vista!                                  See you later!                                        Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahha! Linda ni får komma hem till mig så ska jag bjuda på min specialité. Så Lisa-svenskt det kan bli: Knäckebröd med makrill i tomatsås toppat med en skiva ost! :D

2008-02-29 @ 18:02:08
URL: http://lisabussqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0