konungariket Sveriges skatteresurser

Datum: 2008-02-14 Tid: 22:34:23

Denna störda dag.

Viktor ringde igår - "vill du ha ett jobb?" Tja, va fasiken, extra tillskott i kassan är ju inte fel. Så jag tog det. Jobbet, om det nu kan ha det namnet, gick ut på att räkna människor. Hur många som steg på och hur många som gick av ankommande tåg på Öxnereds tågstation. Och så räkna lite hur många som satt i vänthallen. Som mest var det tre personer. Wow. För denna syssla var det ett hundra svenska riksdaler i timmen. Tackar, bockar och bugar. 

Viktor skulle kommit och avlöst mig halv två. SENAST. Han kom kvart i fyra .Toppen, hela dagen förstörd... Mobiljävlen dog också så jag kunde inte ringa honom och fråga vart han höll hus.

Nej då, jag fick sitta där i bilen och vänta, och vänta, och vänta. Tills jag blev så desperat att jag frågade en lokförare om jag kunde låna hans mobil. Haha, pinsamt. Ringde nummerupplysningen. Det visade sig då givetvis att människan har två mobilnummer att välja på. Jahaja, 50% chans att gissa rätt. Att ringa nummerupplysningen är ju inte direkt gratis, oroade mig vad lokföraren skulle säga när mobilräkningen kom. Frågade till vilken adress jag kunde skicka telefonpengar, men han bara skrattade och sa att det var staten som betalade. Hjälp, jag har slösat med konungariket Sveriges skatteresurser!

Det är jag och Mona Sahlin. Hon köper toblerone, jag ringer nummerupplysningen.


NattiNatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0