Ett arv från förr

Datum: 2008-03-23 Tid: 14:16:59

Solen lyser i ögonen när jag tittar upp från skärmen och sjöns dova ljud från vågorna som rullar in kommer i takt med trädens vajande. Att sitta ute och skriva är inte helt fel!

Påsklov står det i kalenderna. Jag har själv strukit påsk och skrivit projekt där istället. Projektlov. Men det blir inte mycket gjort. Det är alldeles för skönt att sitta och kisa mot solen och drömma om bättre dagar. Varmare dagar.

Hela tjocka släkten är uppe och trängs i sommarstugan. Eller vinterstugan om ni så vill. 12 personer på typ 25 kvadrameter - det sätter tålamodet på prov det! Men börjar bli van. Har bott såhär i snart 19 år. Varför kan man fråga sig. Tja, det är väl något djupt nedärvt behov av grottmänniskeliv som gör sig påmint. Utedass, inget vatten i kranarna, ingen dusch, hämta vatten i sjön - rubbet! Enda tecken på att vi faktiskt lever på 2000talet är burken jag har i knät framför mig.

Men med solen brännandes i ansiktet och ljudet från sjöns rytmiska rullande av vågor behöver man inte så mycket mer. Då är det ganska skönt att vara lite grottmänniska ibland.


Kommentarer
Postat av: Lisa

MYS! :)

2008-03-23 @ 23:49:16
URL: http://lisabussqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0