Sköna Söndag

Datum: 2008-11-09 Tid: 10:50:22
Jag brukar inte gilla söndagar. Det är ju måndag dagen efter. Måndagsångest på en söndag. Men icke idag. Det är så skönt, så skönt, SÅ SKÖNT med söndag!!! Ledigdag. Jag har nästan ingenting planerat för dagen, ett scenario som är lite obekant. Hur ska jag tacka det här nu? Jo, med promenader, DVD-boxar och småpyssel. Så skönt. Så skönt.



Gårdagens (gårnattens?) dust med de kära 6-rätterna känns dock idag. Det värsta jag gjort på länge. Störd arbetssituation. För oss alla. 4 servitriser. +80 gäster. En sjuhelsikes jäkla massa maträtter. Och så vin, ja. Glöm inte vinet för 17! Var det lax du skulle ha? Eller kanske hjorten? Mirassou till huvudrätterna och Jacob's Creek till förrätterna? Bord AB, eller var det till bord BA? BB? AA? Beställes och uuuut för fan. Fort!

01:30. Hemgång. Inte allt för sent alla fall. Hemma innan 04:00. Det är var skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0