Studentliv!

Datum: 2008-11-23 Tid: 10:46:00

Nu har jag levt cirka 36 timmars korridorliv i björkarnas snöiga stad - Ume.  Och gissa vad vi har här? Snö! Fluffig, vit snö som yr utanför fönstret i Linas lilla rum. Litet, men väldigt mysigt! Min föreställning om hur ett studentrum skulle se ut var ungefär så som rummen ser ut i "Ondskan". Lite anstaltsaktiga sådär. Jag hade fel.

Igår var vi på stan. Jo, de säger så. Inte att man gick till stan, eller att man åkte in till stan. Nej, man var på stan. Lite kul. Och så äter man inte pannkakor när man äter pannkakor. Då säger man att man äter plättar. Pannkakor är tydligen detsamma som ungspannkaka. Och vad det som vi kallar plättar heter vet jag inte, kankse småplättar?

Nu ska vi ut och promenera. Kanske skapa en liten snöboll som eventuellt kommer landa på Lina ; ) Hon får se upp!


För övrigt är jag rätt impnerad av min egen logistikförmåga. Åkte kollektivt hela vägen från Vänersborg till Umeå. Gick till och med av på rätt hållplats här uppe i norr. Visst, de har high tech-bussar som ropar ut hållplatsens namn innan de stannar, men ändå. Rätt hållplats.


Snön kallar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0