11 år. 132 måndader. 4015 dagar

Datum: 2008-11-03 Tid: 09:32:41

Grattis Linn på födelsedagen!


Liten pluttkusin blev lite, lite äldre. 11-årskalas i lördags. 11 år. Ingen direkt ålder sädår. Ganska liten. Väldigt ovuxen. Konstigt egentligen. För vad jag kan minnas så kände jag mig väldigt stor när jag var 11. Hade stenkoll på vad jag skulle bli, när och hur. 11 år. Det var också då som jag släppte bomben här hemma att jag bestämt mig för att bli vegetarian. Mamma blev inte direkt överraskad. Pappa trodde jag skulle dö. På fläcken. Då tyckte jag att pappa var dum i huve't för att han inte förstod. Jag var ju stor! Fast nu, med lite perspektiv på saken, så inser jag visst. Jag var rätt pluttig. Men, jag visste vad jag ville. Och jag vet det än. Och inte har jag ångrat det för en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0