Kroombit Cattle Station

Datum: 2009-04-20 Tid: 04:11:53

Nar man reser med bussbolaget Oz Experience som vi gor sa tar de med en till lite stallen som vanliga bussbolag inte stannar pa. Surfcampen i borjan pa resan var en sadan sak. Nasta stopp var Kroombit Cattle station.  Har fick vi kolla om jillarootakterna fortfarande satt i genom goat mustering till hast, lassokastning, mechanic bull riding samt en goat wrestling-tavling. Man skulle bilda lag om 4. Sedan skulle en i laget dra ut geten ur fallan med 100 miljoner andra getter, dra den till tavlingsplatsen, valta den, en annan person skulle fejke en brannmarkning och sedan skulle geten tillbaka till fallan igen. 49 sekunder blev den vinnande tiden. Den tid som varat lag slog till med - tjoho! Hur det gick att rida den mekaniska tjuren ska vi inte prata om. Jag akta framat, bakat, framat och sa...pladask ner i marken. Jag har valdigt lite rodeoblod i mig insag jag da.



Men det var ett valdigt roligt avbrott i bussresandet och skont att komma upp pa hastryggen igen!









 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det där låter som en kul utmaning! Vad har ni för väder där nere? Jag har börjat spåna lite på var kommande kanottur i sommar. I Bengtfors kan man göra en kombinerad dressin och kanottur, de kanske vore nåt ;) Vilken datum är det du kommer hem?

Var rädd om dig!!

2009-04-20 @ 09:37:30
URL: http://widarsson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det där låter som en kul utmaning! Vad har ni för väder där nere? Jag har börjat spåna lite på var kommande kanottur i sommar. I Bengtfors kan man göra en kombinerad dressin och kanottur, de kanske vore nåt ;) Vilken datum är det du kommer hem?

Var rädd om dig!!

2009-04-20 @ 09:37:47
URL: http://widarsson.blogg.se/
Postat av: Marina [ Vill du bli veckans blogg? ]

Svar: Hihi, jo det gjorde det ju! ;) Tack detsamma! :) Kul att du vill vara med! Lycka till! :D

2009-04-20 @ 17:12:26
URL: http://marinaberglund.blogg.se/
Postat av: mormor-morfar

Äntligen Linda, nu har vi läst allt som hänt dej de senaste 14-dagarna.Trevligt med ett res schema då vet vi ju var vi har dej.Lite otur med han med släggan men skit ni i det.Hoppas ni trots vädret är nöjda med seglatsen.Tack för sms jätte roligt.Vi får nog börja med sängplatsen,så det är klart när du kommer hem.Många kramar

2009-04-20 @ 22:56:19
Postat av: mormor-morfar

Var har du hatten?

2009-04-20 @ 22:57:52
Postat av: mormor-morfar

Det är väl inte Berit du har träffat?

2009-04-20 @ 23:01:46
Postat av: mormor-morfar

Hej vännen vi har skickat mail till dej, med ett medelande har du fått det? På vår dator ser det ej ut så.Många kramar M,M.

2009-04-23 @ 23:16:09
Postat av: Linda

Hej pa er!



Asa, det later toppen! Dressin och kanot blir kanoners det du. Och i metropolen Bengtsfors, inte kan det val bli battre ;D



Ja mormor och morfar, sa jag inte att jag packade med Berit i handbagaget? Hon har bara genomgatt en mindre skonhetsoperation ser ni :P Hatten fick vara kvar i vaskan. Lag for langt ned for att jag skulle orka packa upp den. Och ja, mailet har kommit fram.



Kram pa er alla!

2009-04-24 @ 09:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0