1st day Fraser Island

Datum: 2009-04-02 Tid: 23:58:08






"Fraserön (en. Fraser Island) är den största sandön i världen. Den ligger utanför Australiens östkust omkring 200 km norr om Brisbane i Queensland. Med Cooloola, bildar ön regionen Great Sandy, som sträcker sig 175 km från norr till söder och varierar i bredd upp till 25 km. Öns högsta punkt ligger 260 m ö h. Fraserön är skyddad genom Great Sandy nationalpark och skrevs 1992 in på UNESCO:s världsarvslista."

Hit tog vi oss idag. Skumpigt och guppigt var det nar vi tog oss fram langs med sandvagarna pa sandon. Sandra gjorde ett forsok att styra detta 4hjulsdrivma paket. Gick sa fint sa fint. Sjalv har jag inte aldern inne - man maste ha fyllt 21. Sa pilutta mig. Jag fick titta pa. Vi tog en regnskogspromenad och begav oss sedan mot kvalllens campingplats. Dvs en sanddyna. Upp med talten och sedan lite delikat middag. Morkret sankte sig fort och vi spenderade kvallen tillsammans med att siitta under stjarnorna, snacka gojja och ha det allmant bra. Stjarnhimmen har ar nagot alldeles extra. Aldrig trodde jag val att man kunde se vintergatan sa bra. Det blir lite sagolikt faktiskt.

In med oronproppar, ner i sovsacken och sedan lite valbehovlig somn pa den fantastiskt bekvama sanden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0