Tuesday 10th

Datum: 2009-02-10 Tid: 07:10:46
Idag har det varit lite av vattnets dag. Det regnar lite granna. Valdigt lite faktiskt. Nagonstans mellan ingenting och duggregn, men folket har gommer sig snabbare under sina paraplyer nar stanket kommer an man hinner saga Aussie. Det foll sig da valdigt bra att vi tankt att kolla in Sydney's stora akvarium idag. Hjalp. Vad. Mycket. Haj! Tur att de ar bakom glas. En massa Nemo-fiskar sag vi ocksa. Och Doris, givetvis.



Igar pratade jag med Alf, en kompis till farfar som hoppade av i Australien nar de gick pa sjon for typ 100 ar sedan. Han bor i en lite stad nedanfor Sydney, ute vid havet precis i den snipen av Victoria som gar under NSW. Honom ska vi aka och halsa pa i ett par dagar efter helgen. Ska bli valdigt spannande! Vi var lite radda att det kanske inte skulle ga att komma till honom, pa grund av de fruktansvarda skogsbrander som harjar i sodra Australien och sarskilt i Victoria. Men det visade sig att det ar varst vaster om Melbourne och dit har vi inte tankt att ta oss.

Nu hoppas vi pa lite mer sol imorg on, aven om ragnet ar valkommet har nere. Lite kort foljer, nu verkar det ha fixat sig med uppladdningen.



Da opera-hus



Den kulinariska frukosten



Hi-tech-pianot

Over and out, Linda

Kommentarer
Postat av: F,f-F,m

HI Girls!

Ni verkar ha etlaberat väl Down Under,mat i kistan och peng i pung,vad mer kan man begära.

Kul höra ni pratat med Alf,skönt också att dom klarat sig från bränderna.Hoppas ni får en fin tid hos den"gamle sailern" ge honom en stor kram från oss i kalla nord.(snöar lätt idag). Ta väl hand om varandra!!!

Bamsekram Ff-Fm.

2009-02-10 @ 10:32:54
Postat av: Åsa

Skönt att allt har gått bra!!!

2009-02-10 @ 12:28:03
URL: http://widarsson.blogg.se/
Postat av: Sofia S

Hej Linda o Sandra! Ni ser ut att ha det toppen :) Jag blir avundsjuk! Jag har en liten fråga som är lite pinsam för det är säkert nått man borde veta, men jag har funderat lite och vad är klockan hos er jämfört med här? För jag tänkte skicka sms men då kom jag på att jag kanske väcker er då, inte bra. Och Göran är ju Sandras pappa!! :)ha det bra! och akta elden! pusspuss

2009-02-10 @ 19:56:34
Postat av: Linda

Hej Soffo! Haha, inget pinsamt, jag har sjalv knappt koll ;) men vi ligger just nu 10 h + :)andrar sig lite nar vi kommer till malaysia och sa, men da sager jag till ;)



Kraam!

2009-02-11 @ 06:17:25
URL: http://lindanorrman.blogg.se/
Postat av: Mormor morfar

Hej på er. Gott att se att ni har det bra. Roligt att ni träffar kända vänner till T.

2009-02-11 @ 16:02:02
Postat av: mamma

varje morgon o varje kväll har jag infört en ny vana , jag måste kolla bloggen, puss från mamma .olsson känner sig lite vilsen ,det är ingen som drar i honom även om jag försöker ta din roll där

2009-02-11 @ 22:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0