Monday 9th

Datum: 2009-02-09 Tid: 04:46:51

Katsching! Det blev klirr i kassan till sist. Igar eftermiddag runt 4-snaret var VISA-kortet antligen pa bra humor igen. Det var med spanning som vi stod framfor automaten och nogrannt tryckte in pinkoder och valutaval, vantade lite och sa, till sist, rasslade bankomaten till och vi holl vara forsta AUD i handen! Det var en stund av lycka ska ni veta, haha. Sa, vi kande oss rika som troll och kande for att fira. Hur? Jo, vi tog farjan over till Manly for att halsa pa systrarna Skeppstedt. Det blev en jattetrevlig kvall. Pa vagen dit sa sag vi operahuset i skymningsljuset och det var verkligen jattefint. FIn batresa, fast det var ganska kraftig sjo. Det verkar som om det garna blaser upp vid kvallstid har i Sydney.



Mornarna har pa hostelet borjar med en fantastisk breakfast; en kontinental sadan. Dvs, 2 rostade mackor, sylt, marmelad, smor, en tallrik flingor och mjolk, earl grey tea och som gradde pa moset - en croassiant. Havregrynsgrot nagon? :)

Denna dagen har varit lite av en fixardag, det ar faktiskt en valdans massa papper som ska fyllas i. Skaffa bankkonto, australienskt mobilnummer, skattegrejer och tro det eller ej - ett pensionskonto. Jag kanner mig gammal.

Kanner av jetlagen lite grand. Trodde att den skulle ga mig obemarkt forbi eftersom jag sov som en stock forsta natten. Men icke. I natt kan jag rakna somntimmarna pa ena handen, Men tack vare att det ar sa soligt och ljust har sa kanner man inte av det sa val. Skon kontrast till morker och regn ;)

Nu ska Sandra och jag planera kommande dagar. Stora brander i sodra Australien sa vi har lite att tanka pa. Det storda ar att det ar flooding i norr och sa brinner hela sodern, ingen vidare balans dar...

Ha det gott allesammmans, nu blir det nog lite lunch.

Kram, Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0