6 januari.

Datum: 2009-01-06 Tid: 22:17:28
Inför julafton brukar det mytomspunna pirret i magen infinna sig. Pirret som står för nervositet, nervositet över vad som kanske kan komma finnas under granen, och nervositet för spänningen, förhoppningarna och önskningarna. Det kom inget pirr detta år. Och inget förra heller. Fakstiskt har pirret lyst med sin frånvaro den senaste, ja vad kan det vara, 10 åren. Trist. Men jag har börjat så smått att bearbeta min hjärna att detta är sanningen och sanningen är det som sker. Fram tills idag. 13-dagen. 13 dagar efter jul. Eller om det är 14 idag, jag vet inte riktigt.

Hur som helst. Inte för att själva 13-dagsafton är så hysteriskt rolig och spännande, nej jag förstår  inte ens varför man är ledig idag. Jesus? Mamma pratade om någon bal, men här är ingen långklänning så långt ögat kan nå. Visst, WIK-dressen som pryder min kropp är fin. Men balkläninngsnivå? Nja, inte riktigt. Så vi släpper trettondagen, men håller istället kvar lite fokus på dagens riktiga datum. 09.01.06. Sjätte junuari! 6th of januray for God's sake! Om en månad lyfter planet från svensk mark för att många timmar senare landa i Australien. I Sydney. Exakt en månad. 4 veckor. Snart. Och det är därför pirret har återvänt. Pirret av nervositet, spänning, förhoppning och önskan. Pirret av glädje!

Nu du Sandra, snart gäller det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0