Mer MEZE (12) åt folket!

Datum: 2009-01-21 Tid: 14:22:16
Det är skönt att vara ledig. Då hinner man saker som man annars sällan hinner. Som att äta lunch. Mor min bjöd med mig in till stora staden Vänersborg där det skulle vankas mor-dotter-kvalitetstid. Hon försöker med allt hon kan nu, vet inte om det är någon sorts kompensation för de kommande 4,5 månaderna. Så. Slutlig destination blev lunchrestaurangen MEZE 12, vilken man hittar på den lilla men ej så betydelselösa gatan Apoteksgränd. Numret var 3.

Som namnet också väldigt pedagogiskt och korrekt talar om så var det alltså meze som det bjöds på. Det var dock med viss skepsis jag gick in där, de andra caféerna/restaurangerna/okänd verksamhet som varit stationerade på samma adress har liksom varit...inte så bra.

Men kors. Det var så gott. Och så bra pris. Och en himla trevlig kock. Kachiiing! Full pott på den du. Så nästa gång det vankas lunch - leta efter nummer tre på den lilla, lilla gatan. Du kommer inte att bli besviken. Särskilt inte om du tillhör folkgruppen som får lätt drömmande blick och dreggel i mungipan när ord som fetaost, kalamata-oliver, vitlök och god olivolja kommer på tal.

image001.gif

Kommentarer
Postat av: Åsa

2009-01-22 @ 16:56:19
Postat av: Åsa

Det där verkar vara nåt för mig! Ska bara lära mig att äta oliver!

2009-01-22 @ 16:57:05
URL: http://widarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

SV: Den fetaoströran som de hade. Ja, vad ska jag säga ;) En dag blir du också stor och kan äta mat som de vuxa människorna kan ;P

2009-01-23 @ 13:33:42
URL: http://lindanorrman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0