One for you my dear, and one for me

Datum: 2009-01-26 Tid: 21:31:56
Det går på rutin. Tar mig fram till skåpet, plockar ner en burk. Tar mig från skåpet till lådorna. Rafsar fram en konservöppnare. Pressar ner den spetsiga delen i aluminiumlocket. Doft pyser ut. Katten Olsson är i köket på nolltajm. Stryker sig mot mina ben. En gång. Fyra gånger. Hungrig kan jag gissa. Jag också. Burken var ju tänkt till mig. Men, han ser så utsvulten ut, den lilla sjukiloskatten. Och att äta torra kulor morgonmiddagkväll kan inte vara någon höjdare. Jag känner lite sympati för min lilla kisse. Så vi delar på burken. Hälften till honom, hälften till mig. Sådärja, båda nöjda och lyckliga med varsin portion makrill i tomatsås. Jag delar käk med min katt. Udda känsla.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har också delat mat med min katt :) Fast jag smaka på hans :P

2009-01-26 @ 21:55:00
Postat av: Anonym

Jag har också delat mat med min katt :) Fast jag smaka på hans :P

2009-01-26 @ 21:55:23
Postat av: Åsa

Du får ju tänka på stackars Olsson. Torrfoder kan ju inte dirket vara en gastronomisk upplevelse!

2009-01-27 @ 09:15:59
URL: http://widarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

SV: Haha, ja du Soff, riktigt så långt har jag inte gått. Än ;)



Nä, tänkt själv att knapra torkad kyckling i kulformat dagarna i ända, då hade även jag tiggt lite makrillfilé. Fast att äta rå köttfärs (?) som kungen Céasar skulle jag nog aldrig kunna :P

2009-01-27 @ 09:54:13
URL: http://lindanorrman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Enlig Caesar är rå köttfärs en delikates! Lika gott som att dricka vatten i brunnen i duschen

2009-01-28 @ 23:09:57
URL: http://widarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0