Skadeglädje

Datum: 2009-01-12 Tid: 22:42:52


Måndagen går mot sitt slut. Kanske kändes det lite extra tungt att låta fötterna komma ut från det varma täcket och möta verkligheten i det kalla golvet när vädret utanför fönstret bjöd upp till storm. Grått, blåst och regn. Alla ingredienser fanns representerade. Lägger man sedan till att man måste ta sig till ett jobb är allt fullbordat. Det är en pissedag.

Bästa sättet att få pissedagen att ändra form till något gladare, något ljusare, något roligare. Skratta.Gärna åt någon som gjort bort sig. Sådär gruvligt. Helst på jobbet. Att låta den enda sanna glädjen - skadeglädjen - få rycka med dig så att skrattmusklerna dansar schottis och magen gumpar i bästa Jacky-pudding-anda. Jag har några incidenter i mitt arkiv, med betoning på just nååågra, som kanske skulle kunna komma till pass.

Som när jag knockade en farbror med en Ellos-katalog. Typ. Eller när mitt lilla flirt-försök slutade i att jag låg på alla fyra, mitt på Sundsgatan till allmänhetens beskådan och försökte tråckla mig ut från den väldiga massan av postcykel som på något mystiskt sätt hamnat över mig. Ja, typ sådana saker. Om det skulle vara av intresse att skratta åt. Kanske. Lite.

laughing.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0