Diciplinens Niagarafall

Datum: 2009-01-26 Tid: 16:04:00
Morgonrutiner, det är lite min grej. Uppe med tuppen, promenad innan frukost, snabb dusch avslutat med iskallt vatten i ansiktet för att riktigt vakna, och sedan - det bästa - frukosten. Havregrynsgröt ska det vara. Och grov macka eller knäckemacka. Vatten. Känner mig ganska nyttig den stunden på dagen. Guldstjärna blir det om jag kan hitta en övergiven del av vår fina lokaltidning som ligger och gömmer sig någonstans i köket. Hej å hå. Men sen dalar det. Eller mer störtar. Som nu, när jag är ledig. Har alla möjligheter i världen att få massor gjort. Men oj, vart tog timmarna mellan klockan 09:00 och 15:00 vägen? 

Jo, två GA-avsniitt, en överfull diskmaskin som krävde min uppmärksamhet, tvätttvätt och stryktvätt. Lite facebook och bankpyssel på det. Jahopp, min dalande självdiciplin är ett faktum. Men om ca två timmar borde jag börja leva upp igen. Då inträder nästa fas; träningsfasen. Kanske kan en liten glimt av diciplinen visa sig igen. Kanske. Om inte annat så återkommer den väl imorgon morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0