Dag numero tre - mustering!

Datum: 2009-03-17 Tid: 23:22:09
Valdigt utsovd denna morgon. Det ar jag och spadbarnen, efter 9 h somn ar vi nojda. Far dock lite panik over att jag missar sa fina mornar. Min tanke var ju att ga upp i soluppgangen, men eftersom hela farmen ar omgiven av massa kullar sa ser man inte solen anda. 

Frukosten intogs pa vanligt vis - 2 toast och en tallrik flingor och mjolk. Fast jag festade till det med en ostskiva pa mackan idag. En ostskiva som jag tog fran lunchbordet. Ajabaja. Men anledningen till att lunchen redan stod framdukad innan klockan nastan hade slatt morgon var att idag skulle vi gora en "packed lunch". Anledning? En hel dags mustering vantade pa oss!  En lunch av australiensk standard bestar av...mackor. Som jag sakert tidigare namnt. Naval. Proppa in lite tillbehor mellan tva toast som blir ca 0.003 mm nar du klammer ihop dem, slang ner i en brun pappersbag. Klart!

Att ta sig till paddocken dar kossorna fanns tog oss 2 natta timmar i sadeln. Djuren skulle sedan med var hjalp samlas ihop vid vattenhalet och darefter drivas till en insamlingsstation dar avmaskning och markning vantade. Dagens mest anvanda ljud maste ha varit "yiiihhaa" eller "come oooon". "Move! "hade ocksa en ganska hog anvandningsfrekvens.

For ljud var nagot som vi var tvungna att producera. Hela tiden. Annars rorde sig inte kossorna ur flacken. Det var en ratt haftig kansla faktiskt att liksom ga in i "cowboy-rollen", med helt fokus pa korna och inte pa att man lat och sag forjakla lojlig ut. Haha.

Markningen var att ta hal i orat. Fancy. Jag gjorde det. Ljudet nar pinnen gick igenom deras harda brosk var val...sadar. Men nu har gjort det iaf. Som en liten extra bonus fick jag en rejal kosse-snor-blaska ratt i ansiktet. Mitt kara markningsobjekt fick namnligen for sig att vara lite forkyld just nar jag stod framfor. Hela kinden var tackt. Ner till axeln. Pa magen. Slajm.

Det var skont att komma hem sen. Kroppen varkte, men det gillar jag. Kanner man sig lite nyttig sadar. God middag med efterratt - som vanligt. Haha, jag som trodde att jag kanske skulle ga ner i vikt under den har resan.

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0