My new friend!

Datum: 2009-03-25 Tid: 11:47:22

Ny kamrat. Inforskaffat ny kamera! Ja, bada tva faktiskt. Eftersom froken Larsson tyvarr ocksa lyckades ta livet av sin kara Canon. Hart fall i sand. Inte omtyckt. Sa vi mordade 2 kameror pa 2 veckor. Det ar hart jobb! Det var i Surfer's Paradise som vi tog det stora beslutet att vi skulle latta pa planboken och unna oss varsin ny kamera. Varsin ny resekamrat. Vi blev instruerade att ta oss till ett stalle som hette Pacific Fair. Oh tjena. Att det var ett shoppingcentra vi kom till, jo det hade vi val anat. Lite Overbykansla sadar. Det ar vad man relaterar till. Lite lagom stort. Precis som det ar i landet lagom mellanmjolk. Men. Vi ar inte i landet lagom mellanmjolk. Om vi nu hade glomt det for ett tag. Snarare landet extra supersize. Beskrivningen passar saledes aven in pa Pacific Fair. Shoppingcentrat. Shoppingstaden...

Vi klarade dock orienteringen ganska bra och hittade snart vad vi sokte. Hemelektronikaffarer. Efter att ha sprungit fram och tillbaka mellan dessa stackars saljare och jamfort priser fastnade vi till slut i en affar. En affar vars namn jag inte har en aning om. Skit sam. En bra saljare hade de i alla fall. Eller om det ar vi som ar bra kopare, vem vet.

Efter en gaaanska lang stunds fragor, funderingar, prisjamforelser och hummanden kom vi till skott. Och jag fick ned priset sa mycket pa min kamera att affaren till och med gick lite back pa det kopet, haha. $50 avdrag efter att jag pastatt att en annan affar bannemig hade erbjudit mig samma kamera for det priset (ren logn, javisst) och sedan ett kamerafodral pa kopet, varde $15. Totalt $65. Narmare 400 SEK. Jag kanner mig nojd, haha. Aven Sandra fick avdrag pa sin kamera, och ett kamerafodral. Det var tva nojda backpackers som just sparat manga vardefulla dollar som sedan tog bussen tillbaka till hostelet.

Kommentarer
Postat av: Mormor Morfar

Hej bra gjort tjejer.Nufår vi också se världen.

2009-03-28 @ 19:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0