Det finns alltid två anledningar till att festa efter en tenta

Datum: 2009-10-14 Tid: 18:52:44
Tentan är över, passé och historia. Nu blir det tíll att knäppa händerna och säga amen innan sängdags. Eller dansa soldans, kanske en voodoo-docka av tentarättaren skulle fixa biffen. Vad vet jag. Det ligger inte i mina händer längre. Jag gick dit, gjorde absolut inte mitt bästa. Fick kortslutning i hjärnkontoret, panikade och så vips så hade det gått fem timmar och det var dags att packa ihop. Med lite tur har jag samlat ihop de önkade 18 poängen. Om inte, ja det är ett senare problem.

Men nu är det den stundande tentafesten som väntar. För som kloka Åsa sa "det finns alltid två anledningar till att festa efter en tenta. 1: du firar att tentan är över. 2: du dränker dina sorger"

Det blir nog en tvåa skulle jag tro. Dags för klädval inför kvällen, inte alltid en helt lätt uppgift.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Man kanske skulle bli katt i sitt nästa liv...

2009-10-16 @ 22:35:19
URL: http://widarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0