Faddergrupp

Datum: 2009-09-06 Tid: 11:46:28

Det var visst fler än jag som kände sig lite vilsna. Och alla kände inte redan alla skulle det visa sig. Och alla kom inte heller två och två till skolan. Vi var ganska många ensamma. Förvirrade. Nya. Detta verkade Universitetet ha koll på och hade lösningen: faddergrupper.  Klassen delades in i tre mindre grupper, där varje grupp hade ytterligare en grupp av äldre studenter som skulle ta hand om oss. Skönt.

Faddergruppen GRANIT var vi. Ett gäng som skulle visa sig vara himla bra kan man lätt konstatera såhär i efterhand.

Från och med att faddergrupperna var tillsatta så satte schemat igång. Ett schema som skulla komma att sträcka sig i två veckor framöver och som var fullspäckad med aktiviteter.

Först ut: Inskrivning på nation! Jag valde Västgöta Nation. Jag gjorde helt enkelt så som man gjorde förr i tiden. Valde nation efter de rötter jag har. Plus att deras nationshus var ju himla mysigt. På kvällen var det sen grillning och efterföljande tältsläpp. Läs dans. Dansdansdans! En aktivitet som dessutom hållit oss sysselsatta många kvällar, och nätter, därefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0