Back in town

Datum: 2010-12-22 Tid: 01:07:39

Hemma: en syster, en mamma, en pappa och en tjock katt. Precis som vanligt, precis som det ska vara. Snön har trillat ner i lätt monstruösa mängder och snövallarna är därefter. Det är julpyntat och julstädat, julstökat och julpysslat. Precis som enligt planen var tåget försenat. Det ska dock sägas att den slutliga förseningstiden endast slutade på 1h och 10 min. Dvs 3h kortare än vad jag förväntat mig. Inga förväntningar - ingen riskt att bli besviken. Fast det är ett ruskigt tråkigt sätt att leva på. Kan använda det i nödfall, som när man ska umgås med SJ...

Centralstationen kan beskrivas med ett ord: kaos. Jag hoppas att alla ni andra tappra resenärer tog er hem till slut. Särskilt ni som fick ersättningsbuss från Stockholm till Göteborg. Kul. Not. En av anledningarna till dagens kaos var tydligen att det hade gått sönder ett (!) tåg i Stuvsta (som ligger vart?). Ett tåg och hela logistiken blev lamslagen. Kan inte låta bli att tänka tanken om vad som skulle ske vid mardrömsscenariot att två hela tåg skulle gå sönder. Då skulle de nog kursa, SJ. Visst ja, sen var det lite växelfel. Men det är väl snarare regel än undantag nu skulle jag tro.

 



Sov gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0