Bussbestyr

Datum: 2010-02-01 Tid: 20:53:26



Jag är löjligt förtjust i mitt lilla matbord som just nu står framför fönstret. Kan kanske ha att göra med att jag känner mig som Martin Timell-deluxe eftersom jag både skruvat ihop och målat det. Stor prestation. Fast största prestationen var ändå att få hem det från IKEA. Inte för att det av IKEA plattdesignade paketet på något vis var stort eller tungt, nej problemet låg hos Uppsala Linjetrafik. Eller snarare en av Uppsala Linjetrafiks busschaffisar. När jag skulle byta från buss 13, som tagit mig från IKEA in till stan, till Flogstabussen så sa herr chaufför tvär-nej. Han hävdade att jag inte kunde åka med för att om mina saker skulle gå sönder, ja då skulle det vara hans fel. Plus att jag han sa att jag hade för mycket packning. Det kan tilläggas att det platta paketet fraktades in en blå IKEA-kasse och tog knappast mer plats än de COOP-kassar, resväskor, träningstrunkar och barnvagnar som redan trängdes på bussen.

Men han gav sig inte. Jag skulle av bussen. Frågade om han skämtade. Han hotatde med att ringa polis. Och taxi. När taxihotet kom blev jag rädd och gick av. Inte sjutton har en fattig student råd att betala taxi! Inväntade nästa buss. Den chaffisen log mot mig, frågade om jag storshoppat och önskade mig trevlig resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0