En sista chans

Datum: 2010-02-20 Tid: 22:24:59
Hemma i den, nu mer rejält snötäckta, staden Vänersborg finns det ett litet, kompentent och fantastiskt välskött stall. Bergahästen. Namnet har nämnts här förut, då med anledning av den önskan om att få expandera och utveckla som finns. Pengar, driv och kraft finns och allt skulle rulla smidigt om det inte vore för kommungubbarna. De har nämligen valt att säga nej till bygget i Vargön. Varför? Jo, ni minns kanske. Vänersborg ska bli 50 000 invånare år 2030 och då ska det minsann byggas en massa fina lägenhter här! På åkern. För där vill man ju bo. I lågkunjunkturens kölvatten och ett Vargön som inte direkt svämmar över av arbetstillfällen väljer de styrande i kommunen att slå undan fötterna för de friska företagsviljor som faktiskt finns. Vore det inte bra med lite mer skatteintäckter så att det finns pengar att laga taket med på vår fina 270-miljonersarena?

Bergahästen har gett mig massor. Här har jag kunnat släppa allt och stressa ner, lärt mig rida och fått utmärkt undervisning på hästar som nog hör till toppskiktet vad det gäller ridskolehästar i Sverige. Jag har fått ta ansvar, utvecklats och njutit. Och inte är jag ensam. Vi är många, många som fått ta del av detta. Men vi kommer kanske inte bli så många mer. För utan ett ridhus kan inte verksamheten fortsätta. Du som bor i Vänersborg med närområden - hjälp Linda. Sätt ord på din åsikt och gör som jag, skicka in den till TTELA alt direkt till kommunsnubbarna. Ge Vargön en möjlighet att blomstra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0