Motarbetad

Datum: 2010-02-22 Tid: 16:39:09
Tro sjutton det. Långkallingarna var på, händerna hade klämts in i dubbla vantar och halsduken lät bara en liten bit av nästippen sticka fram. Skidorna utkånkade ur hissen och ytterdörren öppnades. Grått. Mulet. Inte en solstråle. Självklart. Skidturen som jag hade viusaliserat fram som härligt frisk och D-vitaminbildande blev...grå och ganska ful. Inget vidare med D-vitamin heller. Tog mig runt en sväng, kom hem, duschade. Kollar ut genom fönstret - solen skiner. Gud, Allah och alla de styrande försöker tydligen ge mig tydliga tecken på att jag inte ska röra mig från skrivbordet; sitt kvar inne och plugga genetik för fasen!

Jag ger mig. Jag lyder. Next up: PCR-rapporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0