Spontaniteten som kom och gick

Datum: 2010-07-18 Tid: 16:43:57
Full av energi och tankar fick jag igår kväll en idé. En idé om en tanke att få ha alla mina goa vänner runt mig på samma gång, en idé om att få bjuda tillbaka lite. Något spontant. Idén tog form och blev konkret och väldigt simpel. Jag skulle bjuda på fika. Lätt som en plätt, spontant och enkelt. Trodde dock in min enfald att bara för att jag har en ledig söndagseftermiddag så har alla andra också det. Med facit i hand vet jag nu att jag har fel. Haha, jag sitter här med en blåbärspaj, en kardemumma- och rabarberpaj och en äpplepaj, också en liter vaniljsås i kylskåpet då. Antal personer som kan komma: en och en halv. Mig inkluderad. Tur att jag inte bakade kladdkakan som jag tänkte ha som reserv om det var någon som inte gillade paj... Nej, nästa gång blir det nog till att vara ute i god tid och planera in det i almanackan minst tre veckor i förväg. Jag borde ha vetat, eftersom det är så jag själv oftast behöver ha det för att kunna genomföra något. 
 
Så, en lite halvt bortslösad söndag är ett faktum. Men än finns chans att göra något av den. Eller så gräver jag ner mig med en bok och väntar in måndagen. Reklam imorgon. Caramba.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fint, jag önskar att jag kunde gotta mig i paj tillsammans dig :)

2010-07-18 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0