Fredagsfilosofiskt

Datum: 2010-07-24 Tid: 02:17:25
Sitter och knaprar på de överblivna chipsen. Är egentligen inte särskilt sugen, och jag borde verkligen inte äta dem såhär runt två på natten. Men de finns ju här. Upphällda och allt. Så varför inte. Varvar ner lite och tänker igenom dagen. En fredag den 23:e juli som blev en himla bra fredag. Förhoppningarna var inte skyhöga på de timmar som väntade på mig när klockan ringde 06:10 imorse. Kvällen såg jag fram emot, men arbetsdagen? Nej, huh! Ett fladdrigt, ostyschligt A4-papper med information om reparationerna av Stallbackabron skulle delas ut till alla, alla! En sk total. Man kan få magsår för mindre. Men det gick fint och jag var inte tillbaka från turen särskilt sent. Gött. Det är så ofantligt skönt att gå ett distrikt som jag faktiskt kan riktigt bra. Behöver inte tänka så mycket. Benen vet vart de ska gå, vilka trappsteg som ska aktas för och vart man kan ta två, kanske tre steg i taget. Snabbare, effektivare. Roligare. Dessutom är det kul att gå i stan och se att vårt lilla Vänersborg faktiskt lever upp under sommarmånaderna. Det sitter folk på caféerna, några strosar runt på gatorna och ett sällskap letar med vilsen blick efter vägen till Skräcklan. Någon spiller ut en mjukglass, en annan fascineras av de de stora cyklarna vi har på Edsgatan. Hälsar på mannen med jordgubbarna, precis som igår. Precis som förra veckan. Alkisarna sitter på en bänk i solgasset. Vinkar. Skojar. Jag vinkar jag med, skojar lite. Alltid samma fråga: du har la inga räkninger ida'? Isåfall kan du ta me't tebaka, hahahaha. Jag säger att jag lovar. Vinkar och gasar vidare. Samma procedur, måndag som fredag. Men nu är det helg och den startade fantastiskt bra med grillkväll med tjejorna. Lite lekar och upptåg hade vi styrt upp också, jag och Kasia. Av huvudvärken pga av allt skrattande att döma så blev det en väldigt lyckad kväll. Det kommer nog en bild på spektaklet ska ni se. Fast inte nu, nu är det dags att avsluta fredagen som gått över i lördag.






Bilden är på en trana. Såg en hel flock flyga över stugan.
Tyckte att det var lite fräckt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0