Egoboost.

Datum: 2010-06-20 Tid: 14:10:30
Det är den tjugonde juni. Ett datum som alla andra. Och precis som alla andra datum finns det namn knutna till dagen. Namnsdag kallas det visst. Och tjugonde juni är min namnsdag. Linda. Har alltid tyckt att det är ett rätt trist namn där den enda kända personen som jag delade förnamn med var någon blond, fiolspelande sexsymbol. Tänkte att jag skulle bryta den tanken nu. Tog Google till min hjälp. Vad betyder jag egentligen? Jaha. Vek. Skör. Mild. Hmm... Stämmer kanske sådär. Men det finns i alla fall en äppelsort som heter Linda, lärde jag mig. Det gillar jag. Känner mer connection till ett äpple än en blond fiolbrutta.

  • Det finns även en äppelsort vid namn Linda
  • Linda är också namnet på Karlstads universitets linjeförening för datavetare
  • Linda betyder "kvinna i jade" på kinesiska, "den sköna, den netta" på latin, Linda betyder även "vacker" på spanska.
  • Linda är även ett ord på Quenya (alviska) med betydelsen: "vacker".
  • Linda - som i Lindamordet, en kriminalroman av Leif G.W. Persson


  • Första bilden som kommer upp när man googlar Linda. Kul. Det är såhär vi är. Allesammans.

    Not!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0