Cirkus Norrman - en sammanfattning

Datum: 2010-11-29 Tid: 18:43:14

Efter en intensiv helg med skrattmuskelkramp, tokiga upptåg och underbara återseenden har lugnet nu lagt sig. De kom (om än försent, SJ och snö brukar ju gå sådär bra), de såg (Uppsala och Stockholm på 27 h), de segrade (tre chokladpengar på Skansens chokladlotteri...). Någon tittade upp i himlen mest hela tiden, samma person skulle även filma. Allt. Exempelvis belysningen på Sergels torg. En annan litade blint på allt som sas och höll på att gå till pendeltågen istället för tåget som skulle tuffa cirkusen hem till kända trakter igen. Biljetthysteri. Svårt att köpa åtta tågbiljetter på samma gång. Men vi fick rutin på det. Till slut. Uppsala bjöd på julmarknad och stad i adventsljus, knarrande snö och hala gator. En tredje åkte kana på skosulorna ner för St Johannes-gatan och stupade i en ledig parkeringficka. Inspektion och godkännande av min nya lya. Allihopa fick knö sig in för glögg och pepparkakor. Knö ja. Dialekten fick sig en uppdatering och nya ord lärdes ut. Knö. Flö. Dompa. Mös. Bös.

Middag tillsammans med grekiska influenser byttes mot frukost och sedan färd mot Skansen. Hittade en häst. En liten stund av flickaktig lycka. Får man klappa? Brända mandlar och isiga tår. Kulturhuset fick bjuda på middag innan klockan slog tågdags och sällskapet skulle bege sig väster ut igen. Hem.
Hem till välkända gator och bort från mig. Fast vi ses ju snart igen. Till jul. Lagom tills jag har återhämtat mig ;)





Kommentarer
Postat av: Åsa

Kan verkligen föreställa mig detta drama!

2010-12-02 @ 21:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0