Lunchföreläsning Sustainergies

Datum: 2010-10-21 Tid: 21:01:51

Oj då. Jag gick igenom utkast-mappen och hittade lite halvskrivna saker. Bland annat denna om Miljöutskottets första lunchföreläsning i år. Det var nästan en måndad sen nu, men bättre sent än aldrig :)




Sustainergies främjar studenter utifrån ledorden

 

 

“Studenter + Företag = Hållbara lösningar”

"Nu vill de träffa dig och inbjuder, i samarbete med Kårens Miljöutskott, till ett lunchseminarium där de berättar om Sustainergies och bollar idéer kring hur studenter kan skapa och delta i hållbara lösningar"

Detta  är en del av den text på de affischer och andra informationskanaler som sattes upp. Text som lockade närmare 70 besökande studenter till Kårens dansdel denna torsdagslunch. Det var också sjuttio munnar som fick smaka på de klimatsmarta burgare som Max bjöd på, dagen till ära.

Det var inspirerande. Det var engagerande. Det var av studenter, för studenter och tiden gick fort. Vi kunde pusta ut. Det hade gått som smort och jag tror inte att MU någonsin haft så många besökare till en lunchföreläsning. Förhoppningsvis var det många som gick ner för Kårens trappa med en nykläckt tanke  om att "jag ska bli hållbarhetsproffs" när timmen var slut och nästa föreläsning skulle ta vid.

Vill kan läsa mer kan man gå in på sustainergies.se



Nästa lunchföreläsning är med SLU's miljöchef Agneta Melin. En riktigt höjdare även det skulle jag tippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0